Газов инжекцион LSI PRIME на пропан-бутан е подходящ за всички автомобили с последователно и едновременно впръскване на гориво, включително и със стандарт на емисии ЕВРО 5 и ЕВРО 6. Този модел на система се предлага в конфигурация от три до осем цилиндъра с мощност до 220 kw. Газовият инжекцион е един от последните модели, с ОБД адаптация, подходящ за автомобили от най-ново поколение.
Инжекторните дюзи са изработели от високо технологичен полимер и имат възможност за работа и в по-замърсена среда. С компактни си размер и възможността за смяна на отделни компоненти, поддръжката и за в бъдеще е по-лесна и икономична. На смяна подлежат също и размера на щуцерите, поставени върху дюзите, кето ги прави подходящи за автомобили от най-малките до големи кубатури автомобили.
Изпарителите, с които се предлага системата са два модела. И двата са с одобрена и тествана технология на работа, съответно до 150 и до 300 конски сили.
По мощният модел редуктор IG1 е на пазара вече от повече от 10 години и е с неуспоримо качество и издръжливост. Той е двустепенен мембранен тип и работи със захранващо напрежение 0,95 бара.
Газовият компютър е с метален корпус и два изхода за букси. Измерва входящи сигнали като инжекторни времена, сигнал от повече от една ламбда сонда, водна температура, обороти, температура и налягане на газта и други. Възможността за четене и адаптация по ОБД, обаче е една от най-важните му функции. Чрез новият и усавършенстван софтуер освен да чете, може и да коригира горивната смес, така че да се получи оптимално количество гориво, което да доведе и до понижаване на разхода. Ако разбира се системата засече нередност, тя има самодиагностика и сигнализира за това, чрез звуков сигнал. Другите функции на софтуер са за работа с различни стратегии за впръскване като специално създадените за Мазда и Фиат, стратегии за работа с двигатели със старт и стоп система, за разделяне на горивата и добавяне на бензин в различни обороти и други. Разбира се газовият инжекцион има възможност за стратиране на газ при топъл двигател и аврийно палене на газ, както и много функции, които да осигурят плавната и надеждна работа на автомобила на газ.
Други основни части на газовият инжекцион са :
Ключът, който се монтира на таблото на автомобила има няколко функции: индикира чрез светодиоди за количество газ в бутилката ; служи като бутон за избор на гориво – газ или бензин; има звукова сигнализация и активира функцията”аварийто” палене на газ; При стартиране на двигателя автомобила пали на бензин. Тогара свети орнацевият диод, който сигнализира, че колата е на бензин, а зелените премигват. При постигане на заложените параметри за температурата на водата и обороти, превключва на газ. Тогава оранжевият диод изгасва, а зелените индикират за количеството гориво. За количеството гориво индикира и червен диод, който показва, че е в резерва. При желание, чрез натиск на бутона може да смените горивото на което работи автомобила или чрез задържане при палене на колата, да запалите директно на газ. Това е т.нар. аварийно палене и е ограничено до няколко пъти, след което е необходимо да посетите сервиз, за да рестартира броя на паленията.Ключът има и зумер, който сигнализира, че газта е свършили и е необходимо да заредите. Той може да се включи и когато се активира самодиагностикана на газовият инжекцион. Тогава е необходимо да посетите сервиз.
Газовият инжекцион има външен сензор за измерване на температурата и налягането на газта. Данните, които изпраща към газовият компютър са изключително важни за правилната работа на двигателя на газ.
Газовият инжекцион може да има и външен температурен сензор. Чрез него се получават най-точни данни за температурта на водата. Тези данни се четат от газовият компютър и се използват при настройката за автоматичното и плавно преминаване от газ на бензин.
Филтрите са много важен елемент при поддръжката на газовият инжекцион. Филтъра за течна фаза на пропан-бутан е поставен преди изпарителя и неговата функция е да улавя твърдите частици в газта.
Другият филтър е поставен преди инжекторните дюзи и неговата функция е да пречиства газта в нейната газова фаза. Филтърът садържа елемент, който има капацитет на филтрация 10 ?m. Важно е да се следи и да се спазват сервизните интервали, за да работи автомобила безупречно на газ.
Нивомера 67R-01 (Евро сонда) включва комплекс от механични части, които монтирани върху газовата бутилка, изпълняват следните функции: презареждане с пропан-бутан, чрез клапан с автоматично затваряне при достигане 80% от общата вместимост на бутилката измерване нивото на пропан-бутан, чрез сензор; осигурява безопасността, чрез пет степенна защита. В зависимост от монтираната бутилка, нивомерите са с различни диаметри и ъгли на монтаж. Ако бутилката е цилиндрична е необходима предпазна кутия.
Газовите бутилки са изработени от специален материал, който се трябва да отговаря на определени спецификации. Също така всеки производител на бутилки е необходимо да премине тестове и одобрение за производство на всеки един модел бутилка. Това е т. нар хомологация. Газовите бутилки могат да бъадат цилиндрични или тороидални с различни диаметър и дължина. Цилиндричните са пподходящи за монтаж в багажният отсег на автомобила, стренично или зад седалките. Тороидалните са подходящи за монтаж на мястото на резервната гума на автомобила, независимо дали тя се намира в багажника или под купето.
Зарядно устройство на пропан-бутан може да се монтира на бронята или до зарядното на бензина. Във вторият вариант е необходим допълнителен накрайник,чрез който да се пълни газта.