Landi Renzo има добър опит в проектирането на решения за преобразуване с алтернативни горива както за производители, така и за потребители.
Дизел на метан – двугоривна система
DUAL FUEL е система за преобразуване на дизелови двигатели с цел да работят и на дизел и на метан. По време на работа системата доставя и контролира същевременното впръскване на дизел и метан в променливо съотношение в съответствие с работата на двигателя (обороти, TPS, т.н.).
Предимството на този тип преобразуване е че е обратимо и спестява разходи за гориво като редуцира замърсяването без да има нужда от специална мрежа от газ-станции, тъй като винаги може да се превключи към оригиналната горивна система. Последващо предимство е по-голямото разстояние което може да изминете с добавените бутилки с газ. С двойната горивна технология не са нужни модификации по двигателя, тъй като запалването е гарантирано от впръскването на дизел докато метана се впръсква в колекторите чрез инжекторни дюзи. Впръскването на метана се контролира от вграден компютър, който също така контролира процента на впръскване на дизел във всеки работен момент.
Модификации :
• Добавяне на електронен блок за управление на метан (1)
• Възможен монтаж на CH4 катализатор
• Монтаж на метанови бутилки (5)
Дизел на метан – едногоривна система
MONO FUEL е обикновено преобразуване на дизелов двигател в Оtto цикличен двигател чрез модификация на оригиналния задвижващ принцип. Това обикновено става като се преработи главата на двигателя в типична глава със свещи. Следващата стъпка е да се премахне старата горивна система и се монтира типична метанова система с бутилки, клапани, редуктор, дюзи или смесител в зависимост от двигателя и желаното емисионно ниво. След преработката двигателя ще работи само на едно гориво – метан. Най-големите ползи са: редуциране на вредни емисии и икономия от гориво.
При тази технологията са нужни огромни механични модификации върху двигателя, тъй като запалването не е в дизеловата горивна камера и неговото налягане при горене е по-различно от бензиновия двигател (8 цикъла). Метанът се впръсква във въздушният колектор чрез щуцери на инжектори като тези на двугоривната система. Управлението на впръскването и горенето на метана се контролира от газовия компютър, който също контролира захранването чрез ламбда сензор в работно състояние. Техническият принцип на преобразуване за работа само на метан (едногоривен) има няколко предимства: ова е най-екологичното и икономично решение за емисионно подобрение на дизеловите двигатели; Потенциално отговаря на всички емисионни норми; Редуциране на прашните частици на 1 00%; Икономия на гориво >50%; Увеличава експлоатационния живота на старите двигатели;
Модификации :
• Сваляне на дизеловия двигател и резервоар
• Цялостно преобразуване на дизеловия двигател
• Добавяне на троен катализатор
• Добавяне на няколко метанови бутилки с по-голям обем (5)